ZDJĘCIE
Opis:
0.Znajduja się tam 4 najważniejsze opcje
-nowa gra
-zapisz
-wczytaj
-zakończ
1.Nowa gra
-po kliknięciu zaczynasz robić nową grę
2.zloaduj zapisany projekt
3.zapisz zapisany projekt
4.Uruchom grę, gdy gra się nie chce
uruchomić i gdy wyskakuje błąd to źle zapisałes lub zły plik chcesz wczytac
5.uruchom grę w specjalnym trybie, jeszcze tego nie zbadałem
6.wstaw nowy obrazek, ten obrazek może
zastępować wszystko, tło, postać, jakąś informacje, obiekt
7.tam można wstawić głos, głos można
użyć do postaci, do obiektów i innych rzeczy.
8.tutaj wstawia się całe tło aby można
było je edytować w specjalnej części programu, ale jeszcze tego do
końca nie zbadałem
9.tu możemy dodać patha, o co w tym biega to dodajcie sami
10.(ale się rozpisałem :D) jeśli chcesz cos
dodać ale jak nie wiesz jak, to możesz to napisać w specjalnym
języku, a ten język to chyba C++ ale nie jestem pewny.
11.Mozna tu dodać jakąś wiadomość
np. po dotknięciu obiektu z nasza postacią można wstawić text i
wygląda tak jak by rozmawiali.
12.mozna dodać czas jakiś ale tez do
końca nie kapuje o co chodzi ponieważ nie bawiłem się w gry na czas.
13.Z obrazka którego dodajemy w punkcie "6"
możemy je teraz zadedykować jako Obiekty i można dodać do nich
jakieś zdążenia .
14.dodac plansze lub jakieś menu, wszystko
można wykonać i testować na romach.
15.Tutaj wpisujemy informacje na temat gry, a
później po naciśnięciu guzika "F1" podczas gry wyskoczą nam te opcje w
rozdzielczości jaką tam wcześniej ustawi łeś/łaś. Tutaj można bardzo ładnie
zaprezentować gre i opisać co znajdowało się w poprzednich wersjach.
16.W tych opcjach możesz ustawić najważniejsze
rzeczy czyli:
-wersje gry
-rozdzielczość
-błędy
-ikonę gry
-ikonę loadowania (chyba)
-można napisać kto jest autorem i kurtki opis można walnąć.
17.Rejestrowanie gry (płatne chyba 15$) aby było
można skorzystać z dodatkowych opcji a ich jest chyba 10. Jedna z nich to aby
obiekt wykonywał 2 ruchy:
1.chdzenie na boki i stanie w miejscu
2.ruszanie np. buzią (jak pacman)
no nie wiem czy się opłaca...
18.Pomoc GAME MAKERA (dla mnie była ona
zbędną, wszystkiego sam się nauczyłem)
19. W tym folderze będą się znajdować
wszystkie obrazki jaki dodamy, również można tworzyć grupy obrazków i wtedy łatwiej cos
znaleźć.
Program GAME MAKERA obsługuję wszystkie obrazki (gif, bmp, jpeg, jpg a nawet ikony !! )
20.Ta będą się znajdować wszystkie muzyczki jakie dodacie. No i to wszystko bo w gry z muzyka to ja
się nie bawię
21.Tła dodane przez ciebie. Można je tylko
wklejać w romach i nic z nimi nie możesz zrobić. (włączasz nowy Room i opcje Titles i naciskasz prawym przyciskiem
myszy na czarne lub szare tło i pojawia się twoje tło.
22.Nie zbadany teren
23.Napisz ręcznie cos czego nie potrafisz
zrobić w opcjach programu.
24.Mozna tu dodać jaki text np. może
się wyświetlić zaraz po starcie gry "WITAM w MOJEJ GRZE!!"
25.Czas.... tez nie używałem (Jeśli
si.ę czegoś nauczycie to pisać na moje gg)
26.te miejsce jest bardzo ważne. tu ustawiasz
wszystko, przekształcasz obrazki w obiekty. Dodajesz im różne rzeczy, np. tu ustawiasz ruch
obrazka, jaka ma funkcje spełniać, czy ma zniknąć czy ma cię
zabić itp...
27.To jakby taki edytor plansz. Tutaj dodajesz swoje przeszkody na plansze,
życia, bohaterów, przeciwników itp. w tym również robisz start gry i
koniec.
28.Tutaj wpisujemy informacje na temat gry, a
później po naciśnięciu guzika "F1" podczas gry wyskoczą nam te opcje w
rozdzielczości jaką tam wcześniej ustawiłeś/łaś. Tutaj można bardzo ładnie
zaprezentować gre i opisać co znajdowało się w poprzednich wersjach.
29.W tych opcjach możesz ustawić najważniejsze
rzeczy czyli:
-wersje gry
-rozdzielczość
-błędy
-ikonę gry
-ikonę loadowania (chyba)
-można napisać kto jest autorem i krótki opis można walnąć.
30.Główne okno programu. tutaj włączają
ci się wszystkie okna jakie podłączasz, czyli np. włączysz room to tam ci
się wyświetli. nie chce mi się dalej pisać... później zaktualizuje.
W razie błędów pisz na moje gadu-gadu, lub gdy
chcesz dodać coś na stronę.
|